COLEGIUL ECONOMIC „ANGHEL RUGINA” VASLUI
Str.
Traian, nr.1
Tel/ fax:
0335881111
e-mail: colegiulanghelrugina@yahoo.com
Proiect
de mobilitate în domeniul educaţiei
adulţilor
Erasmus+
KA1 ”Învaţă, cunoaşte şi ajută!”
2018-1-RO01-KA104-047526
18 mobilităţi ale profesorilor
Grant aprobat 36540 euro
Acest proiect este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene.
Prezenta comunicare reprezintă doar punctul de vedere
al autorului și Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru conținutul ei.
Perioada
de desfașurare: 01.09.2018 – 31.05.2020
Obiectivul general:
-dobândirea de competențe și abilități pentru o cooperare
eficientă cu părinții în vederea dezvoltării unei relații puternice
școală-familie pentru ajutarea elevilor aflați la vârsta adolescenței să se
dezvolte personal armonios ca să devină adulți buni și responsabili
Obiective specifice:
1. dezvoltarea competențelor de lucru cu părinții pentru 18
profesori de la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui în perioada 1
septembrie 2018 – 31 mai 2020;
2. îmbunătățirea capacității de
întelegere a rolului empatiei și sentimentelor în cazul rezolvării de probleme
în comunitatea școlară unui număr de 18 cadre didactice de la Colegiul Economic
„Anghel Rugină” în perioada 1 septembrie
2018 – 31 mai 2020;
3. creșterea abilităților de comunicare și a modalităților
de motivare a elevilor în rândul a 18 profesori de la Colegiul Economic „Anghel
Rugină” din Vaslui în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020;
Etapa mobilităților
Flux 1
– 18 - 22 februarie 2019 - 6 profesori
Flux 2
- 13 - 17 Mai 2019 - 6 profesori
Flux 3
- 24 - 28 februarie 2020 - 6 profesori
Cursul
la care vor participa profesorii: ”Parents and teachers: building bridges” organizat
de EuroMind Projetcts.
Rezumatul proiectului
Proiectul „Învaţă, cunoaște
şi ajută!” va fi implementat la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui pe
o durată de 21 de luni. Acesta va fi unul complet inovativ deoarece vizăm
participarea a 18 profesori la cursul ”Parents and teachers: building bridges”,
al cărui obiectiv este învățarea de strategii eficiente de cooperare între
profesori și părinți. Prin acest proiect ne propunem ca scop să îmbunătățim și
să dezvoltăm noi competențe pentru 18 profesori în vederea eficientizării
coperării profesori-părinți, crescând astfel abilitatea cadrelor didactice în
abordarea problemelor conexe actului de învățământ cu care se confruntă și
îmbunătățirea comunicării școală-familie. A fost stabilit un obiectiv general:
dobândirea de competențe și abilități pentru o cooperare eficientă cu părinții
în vederea dezvoltării unei relații puternice școală-familie pentru ajutarea
elevilor aflați la vârsta adolescenței să se dezvolte personal armonios ca să
devină adulți buni și responsabili și trei obiective specifice: dezvoltarea
competențelor de lucru cu părinții pentru 18 profesori de la Colegiul Economic
„Anghel Rugină” din Vaslui în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020;
îmbunătățirea capacității de întelegere a rolului empatiei și sentimentelor în
cazul rezolvării de probleme în comunitatea școlară unui număr de 18 cadre
didactice de la Colegiul Economic „Anghel Rugină” în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020;
creșterea abilității de comunicare și a modalităților de motivare a elevilor în
rândul a 18 profesori de la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui în
perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020.
Cele 18 cadre didactice
care vor participa la cursul de formare ”Parents and teachers: building
bridges” organizat de EuroMind Projetcts vor fi împărțite în trei fluxuri de
câte 6 profesori. Aceștia vor fi selectați din cele 63 de cadre didactice care își desfășoară
activitatea în școala noastră. Familia și școala, ambele vizează atingerea
aceluiași obiectiv, și anume cum să ajute copiii să învețe, să devină indivizi
buni și responsabili și, ca rezultat, să obțină succes în viața lor. Când
părinții și profesorii cooperează, elevii obțin rezultate mai bune la școală,
merg la școală mai regulat, comportamentul lor se îmbunătățește și, de
asemenea, au o atitudine pozitivă față de școală. Predarea curriculei care
implică părinții este mult mai eficientă. Cu toate acestea, rămâne clar că
cooperarea dintre profesori și părinți nu este întotdeauna un proces ușor.
Avem trei etape
distincte în implementarea proiectului nostru: pregătire, implementare și
follow-up. În cadrul etapei de pregătire, cadrele didactice vor beneficia, din
partea școlii de pregătire pedagogică, lingvistică și inteculturală, în vederea
dezvoltării de competențe și abilități care să îi ajute pe parcursul derulării
cursului de formare.
În perioada de
implementare, profesorii vor dobîndi noi
competențe care le vor permite să-și îmbunătățească considerabil relațiile cu
părinții în ceea ce privește: verificarea și dezvoltarea competențelor
pedagogice și de comunicare; îmbunătățirea perspectivelor și oportunităților de
dezvoltare ale fiecărui elev; posibilitatea de a atrage mai mulți elevi prin
prezentarea subiectului într-un mod mai interesant și atrăgător; creșterea
motivației pentru dezvoltarea profesională; cum să ajungă chiar și la cei mai
exigenți elevi într-un mod mai ușor; gestionarea sentimentelor și a
conflictelor prin concentrarea asupra soluțiilor; colaborarea cu profesorii,
precum și cu profesorii și părinții, promovarea muncii în grup și a proiectelor
pe termen lung pentru a provoca schimbări care să permită îndepărtarea
sarcinilor inutile de pe umerii personalului educațional și exercitarea unui
impact mai mare asupra procesului de învățare și o mai bună satisfacere și
stimulare a climatului de coexistență în contextul școlar.
În etapa de follow-up
participanții la cusul de fomare vor utiliza cunoștințele, competențele și
abilitățile formate în vederea îmbunătățrii coperării școală-familie și
realizăii ghidului cu modele de activități pentru întărirea dialogului părinți-profesori
și se va asigura sustenabilitatea proiectului.
Prin implemetarea
acstui proiect vom construi relații mai puternice cu școlile din alte țări ale
UE în ceea ce privește legăturile de rețea, culturale și profesionale, creând
astfel legături mai puternice la nivel european, șansa de a împărtăși
cunoștințele și resursele inovatoare cu alte școli europene și șansa de a primi
feedback cu privire la calitatea acestor cunoștințe și resurse, promovarea
imaginii şcolii în comunitate, o mai buna abilitate în eficientizarea
dialogului şcoală-familie, creşterea abilităţii de a lucra în echipă într-un
mediu internaţional, creşterea gradului de implicare a părinților în viaţa
şcolii prin întărirea dialogului şcoală-familie.
No comments:
Post a Comment