Sunday, July 29, 2018

Prezentare generală








COLEGIUL ECONOMIC „ANGHEL RUGINA” VASLUI
Str. Traian, nr.1
Tel/ fax: 0335881111



Proiect de  mobilitate în domeniul educaţiei adulţilor
Erasmus+ KA1 ”Învaţă, cunoaşte şi ajută!”



2018-1-RO01-KA104-047526
18 mobilităţi ale profesorilor
Grant aprobat 36540 euro

Acest proiect este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene.
Prezenta comunicare reprezintă doar punctul de vedere al autorului și Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru conținutul ei.

Perioada de desfașurare: 01.09.2018 – 31.05.2020

Obiectivul general:
-dobândirea de competențe și abilități pentru o cooperare eficientă cu părinții în vederea dezvoltării unei relații puternice școală-familie pentru ajutarea elevilor aflați la vârsta adolescenței să se dezvolte personal armonios ca să devină adulți buni și responsabili

Obiective specifice:
1. dezvoltarea competențelor de lucru cu părinții pentru 18 profesori de la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020;
2. îmbunătățirea capacității de întelegere a rolului empatiei și sentimentelor în cazul rezolvării de probleme în comunitatea școlară unui număr de 18 cadre didactice de la Colegiul Economic „Anghel Rugină”  în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020;
3. creșterea abilităților de comunicare și a modalităților de motivare a elevilor în rândul a 18 profesori de la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020;


Etapa mobilităților
Flux 1 – 18 - 22 februarie 2019 - 6 profesori
Flux 2 - 13 - 17 Mai 2019 - 6 profesori
Flux 3 - 24 - 28 februarie 2020 - 6 profesori

Cursul la care vor participa profesorii: ”Parents and teachers: building bridges” organizat de EuroMind Projetcts.

Rezumatul proiectului
Proiectul „Învaţă, cunoaște şi ajută!” va fi implementat la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui pe o durată de 21 de luni. Acesta va fi unul complet inovativ deoarece vizăm participarea a 18 profesori la cursul ”Parents and teachers: building bridges”, al cărui obiectiv este învățarea de strategii eficiente de cooperare între profesori și părinți. Prin acest proiect ne propunem ca scop să îmbunătățim și să dezvoltăm noi competențe pentru 18 profesori în vederea eficientizării coperării profesori-părinți, crescând astfel abilitatea cadrelor didactice în abordarea problemelor conexe actului de învățământ cu care se confruntă și îmbunătățirea comunicării școală-familie. A fost stabilit un obiectiv general: dobândirea de competențe și abilități pentru o cooperare eficientă cu părinții în vederea dezvoltării unei relații puternice școală-familie pentru ajutarea elevilor aflați la vârsta adolescenței să se dezvolte personal armonios ca să devină adulți buni și responsabili și trei obiective specifice: dezvoltarea competențelor de lucru cu părinții pentru 18 profesori de la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020; îmbunătățirea capacității de întelegere a rolului empatiei și sentimentelor în cazul rezolvării de probleme în comunitatea școlară unui număr de 18 cadre didactice de la Colegiul Economic „Anghel Rugină”  în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020; creșterea abilității de comunicare și a modalităților de motivare a elevilor în rândul a 18 profesori de la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui în perioada 1 septembrie 2018 – 31 mai 2020.
Cele 18 cadre didactice care vor participa la cursul de formare ”Parents and teachers: building bridges” organizat de EuroMind Projetcts vor fi împărțite în trei fluxuri de câte 6 profesori. Aceștia vor fi selectați din cele  63 de cadre didactice care își desfășoară activitatea în școala noastră. Familia și școala, ambele vizează atingerea aceluiași obiectiv, și anume cum să ajute copiii să învețe, să devină indivizi buni și responsabili și, ca rezultat, să obțină succes în viața lor. Când părinții și profesorii cooperează, elevii obțin rezultate mai bune la școală, merg la școală mai regulat, comportamentul lor se îmbunătățește și, de asemenea, au o atitudine pozitivă față de școală. Predarea curriculei care implică părinții este mult mai eficientă. Cu toate acestea, rămâne clar că cooperarea dintre profesori și părinți nu este întotdeauna un proces ușor.
Avem trei etape distincte în implementarea proiectului nostru: pregătire, implementare și follow-up. În cadrul etapei de pregătire, cadrele didactice vor beneficia, din partea școlii de pregătire pedagogică, lingvistică și inteculturală, în vederea dezvoltării de competențe și abilități care să îi ajute pe parcursul derulării cursului de formare.
În perioada de implementare, profesorii vor dobîndi  noi competențe care le vor permite să-și îmbunătățească considerabil relațiile cu părinții în ceea ce privește: verificarea și dezvoltarea competențelor pedagogice și de comunicare; îmbunătățirea perspectivelor și oportunităților de dezvoltare ale fiecărui elev; posibilitatea de a atrage mai mulți elevi prin prezentarea subiectului într-un mod mai interesant și atrăgător; creșterea motivației pentru dezvoltarea profesională; cum să ajungă chiar și la cei mai exigenți elevi într-un mod mai ușor; gestionarea sentimentelor și a conflictelor prin concentrarea asupra soluțiilor; colaborarea cu profesorii, precum și cu profesorii și părinții, promovarea muncii în grup și a proiectelor pe termen lung pentru a provoca schimbări care să permită îndepărtarea sarcinilor inutile de pe umerii personalului educațional și exercitarea unui impact mai mare asupra procesului de învățare și o mai bună satisfacere și stimulare a climatului de coexistență în contextul școlar.
În etapa de follow-up participanții la cusul de fomare vor utiliza cunoștințele, competențele și abilitățile formate în vederea îmbunătățrii coperării școală-familie și realizăii ghidului cu modele de activități pentru întărirea dialogului părinți-profesori și se va asigura sustenabilitatea proiectului.
Prin implemetarea acstui proiect vom construi relații mai puternice cu școlile din alte țări ale UE în ceea ce privește legăturile de rețea, culturale și profesionale, creând astfel legături mai puternice la nivel european, șansa de a împărtăși cunoștințele și resursele inovatoare cu alte școli europene și șansa de a primi feedback cu privire la calitatea acestor cunoștințe și resurse, promovarea imaginii şcolii în comunitate, o mai buna abilitate în eficientizarea dialogului şcoală-familie, creşterea abilităţii de a lucra în echipă într-un mediu internaţional, creşterea gradului de implicare a părinților în viaţa şcolii prin întărirea dialogului şcoală-familie.